JA

JA
W Egipcie

O mnie

Konstancin-Jeziorna, Mazowieckie, Poland
Nazywam się Dominik Pawłowski i chodze do klasy 1a NG9. Urodziłem się 29.03.1996 w Warszawie. Od dziecka pasjonują mnie podróże, spanie i gram w tenisa.

sobota, 15 maja 2010

Indie

W weekend majowy roku 2008 wyjechałem z mamą do Indii. Podróż trwała ok. 20h, a sam pobyt w Indiach ok. 3 tygodni. Stolicą Indii są Nowe Delhi. Indie Na południu Indii leży Sri Lanka – inna kraina, w której byłem. Indie leżą nad Oceanem Indyjskim. Hindusi posługują się językiem hindi. Indie są drugim krajem po Chinach pod względem liczby ludności i siódme na świecie pod względem powierzchni.
Tadź Mahal – indyjskie mauzoleum wzniesione przez Szahdząhana z dynastii Wielkich Mongołów, na pamiątkę przedwcześnie zmarłej, żony Mamtaz Mahal. Obiekt bywa nazywany świątynią miłości. Kompleks budowlany Tadź Mahal składa się z głównej świątyni z wielką kopułą, w kształcie cebuli, charakterystyczną dla sztuki islamu i olbrzymią bramą, symbolizującą wrota do Raju. Po jej bokach stoją cztery minarety – wieże strażnicze.
Fort Delhi znajduje się w New Delhi. W 2007 roku kompleks został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Fort leży koło rzeki Jamury, która pełniła role fosy. Budowę Fortu zaczęto w 1638 roku, a skończono w 1648 roku. Fort jest jednym z najczęściej odwiedzanych przez turystów miejscem w okolicach Delhi. Jest on także symbolem uzyskania nie podległości w 1947 przez Indie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz