JA

JA
W Egipcie

O mnie

Konstancin-Jeziorna, Mazowieckie, Poland
Nazywam się Dominik Pawłowski i chodze do klasy 1a NG9. Urodziłem się 29.03.1996 w Warszawie. Od dziecka pasjonują mnie podróże, spanie i gram w tenisa.

niedziela, 11 kwietnia 2010

Afryka

Kenia / Tanzania
Podróż do Afryki była moją pierwszą daleką podróżą. Pojechałem tam z mamą w wieku 8 lat. Przelot trwał ok. 24 godziny, lecieliśmy przez Londyn. W Afryce zwiedzaliśmy głównie Parki Narodowe między innymi Park Narodowy Ngorongoro, Park Narodowy Arusha, Park Narodowy Hell's Gate i Park Narodowy Serengeti. Odwiedziłem także posiadłość Karin Blixen – autorki „Pożegnanie z Afryką”, a ostatnią moją wycieczką był dzień spędzony z Masajami - plemieniem afrykańskim.
Park Narodowy Ngorongoro – jest to park narodowy w kraterze wygasłego wulkanu. Dzięki stromym zboczom żyją tam gatunki dawno wymarłe w innych częściach Afryki. Do zaspokajania pragnienia zwierzęta mają do dyspozycji 4 jeziora: Eyasi, Manyara, Natron i Magadi, oraz 2 rzeki Munge i Lonyokie. Park Narodowy został w 1979 włączony do światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO.
Park Narodowy Serengeti – jest położony północno zachodniej Tanzanii. Jest to jeden z największych i najbardziej znanych obszarów chronionych na świcie. Jest to kolejny park narodowy wpisany na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Mieszka tu wiele zwierząt mi żyrafy, słonie, lwy , gepardy, zebry, bawoły, krokodyle, nosorożce i hieny.
Byłem tam również w wiosce Masajów. To grupa etniczna zamieszkująca Kenię i północną Tanzanię. Masajowie porozumiewają się między sobą w języku Maa i uczą się również języka Suahili i angielskiego. Populacja Masajów szacowana jest na ok. 900 000, nie jesteśmy w stanie dokładnie określić liczby ich populacji ze względu na dużą liczbę odległych wiosek i ciągłego przemieszczania się ludzi. Większość ważnych dla grupy decyzji jest podejmowana przez starszych mężczyzn. Masajowie są monoteistami, a ich Bóg jest nazywany Enkai lub Engai. Masajowie, którzy żyją zgodnie z tradycją, nie urządzają ceremonii pogrzebowej, a zmarli są pozostawiani padlinożercom. Tradycyjny masajski dom jest skonstruowany dla ludzi, którzy ciągle się przemieszczają, więc jego trwałość jest bardzo niska. Bardzo popularne wśród Masajów jest przekłuwanie i rozciąganie uszu. W tym celu używa się różnych przyrządów: kolców, prętów, kilku prętów do rozciągania, kamieni, kłów słoni i pustych opakowań po filmach. Jednakże coraz mniej młodych chłopców podąża tym zwyczajem. Kobiety noszą zdobione koralikami ozdoby w obu małżowinach i mniejsze kolczyki w górnej części ucha.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz