JA

JA
W Egipcie

O mnie

Konstancin-Jeziorna, Mazowieckie, Poland
Nazywam się Dominik Pawłowski i chodze do klasy 1a NG9. Urodziłem się 29.03.1996 w Warszawie. Od dziecka pasjonują mnie podróże, spanie i gram w tenisa.

niedziela, 25 kwietnia 2010

Egipt

Egipt
Do Egiptu pojechałem w maju w 2008 roku. Poleciałem tam z mamą i tatą, podróż trwała na szczęście tylko 4 godziny. Zakwaterowanie mieliśmy w jednym hotelu, ale moja mama, która nienawidzi odpoczywać, załatwiła nam od razu 3 wycieczki.
Pierwszą wycieczką była podróż do Doliny Królów, które jest najcieplejszym miejscem w Egipcie. Jest tam nadal wiele grobów jeszcze nieodkrytych. Dolina była miejscem spoczynku faraonów od XVIII do XX wieku. Grobowce w dolinie to wykute w skale kompleksy grobowe. Są tam też niedokończone komory grobowe świadczące o tym, że faraon w ostatnim momencie zmienił zdanie odnośnie swojego pochówku.
Drugą wycieczką były odwiedziny piramid w Gizie i Sfinksa. Piramidy w Gizie są największymi piramidami na świecie. Wszystkie mają kształt ostrosłupa o podstawie kwadratu. Największą z nich jest Piramida Cheopsa – jeden z siedmiu cudów świata i ma wysokość 230m. Drugą co do największych piramid jest Piramida Chefrena – ma wysokość 137m. Piramida Mykerinosa jest najmniejszą piramidą osiąga wysokość 65m.
Trzecią wycieczką była wycieczka do pobliskiego plemienia Barberów – lud zamieszkujący pustynie. Barberowie to rdzenna ludność zamieszkująca Saharę. Całkowita populacja tego ludu wynosi 48mln - czyli więcej niż ludność zamieszkująca Polskę.
Ostatnią moją wycieczką była podróż do Luksoru. Luksor to miasto na południowym krańcu Egiptu leżące nad Nilem. Luksor jest jednym z najbardziej turystycznych miast w Egipcie. Znajdują się tam ruiny świątyń i starożytnego miasta Karnak. Organizuje się też stamtąd spływ Nilem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz